bkb metals

zvaniet:

(+371) 67-67-67-24
(+371) 67-67-67-21
Kontaktinformācija


rakstiet:
biz@metalucentrs.lv

Ir jautājumi?

Uzdodiet tos pa telefonu
(+371) 67-67-67-24
(+371) 67-67-67-21

pa elektronisko pastu
biz@metalucentrs.lv

vai tieši šeit:
Uzdot jautājumu

Tērauda konstrukciju vēsturiskā attīstība

Mūsdienās dobu būvkonstrukciju profilu tehnoloģija ir nobriedusi un kļuvusi par neatņemamu būvkonstrukciju inženiera un arhitekta projektēšanas rīku, taču tikai pirms 150 gadiem pirmoreiz tika apsvērta taisnstūrveida un eliptisku dobo profilu izmantošana (piemēram, Britānijas un Soltešas dzelzceļa tiltam), aizsākot cauruļveida konstrukciju vēsturi.

Fortas grīvas dzelzceļa tilts netālu no Edinburgas, kas ir iespaidīgs pirmo apļveida dobo profilu paraugs, sekoja 40 gadus vēlāk – 1889. gadā, kad tapa arī Eifeļa tornis Parīzē. Smagu krāvumu vilkšana pār upēm un ielejām bez pienācīgiem analītiskiem instrumentiem arvien intriģē un aizrauj iztēli. Daudzējādā ziņā šie celmlauži bija varoņi. Agrīnie pagājušā gadsimta dobie profili sastāvēja no saskrūvētām vai sakniedētām plāksnēm un leņķiem. Līdz ar nepārtrauktās velmēšanas tehnikas un tērauda metināšanas procesu ieviešanu 20. gadsimta 20. gados, nepārtraukta velmētu metinātu cauruļu ražošana kļuva ekonomiski dzīvotspējīgāka. Pamazām apļveida, taisnstūrveida un kvadrātveida metāla profili ienāca būvniecības nozarē.

40. gados tērauda konstrukcijās vēl dominēja vaļējie profili, bet pēcāk ekonomiskā izpratne kopā ar apjomīgu attīstības programmu, ietverot cauruļu ražotāju pētniecības darbu, ko koordinēja CIDECT (organizācija, kas starptautiski apvieno cauruļu ražotājus un kurā nozīmīgu lomu ieņēma profesors Dr. Jaap Wardenier), iezīmēja virzību uz visā pasaulē atzītu cauruļveida konstrukciju projektēšanas, inženierijas un izgatavošanas standartu. Līdz ar augošo metāla - profilu, cauruļu, lokšņu, leņķu u.c. tērauda izstrādājumu izmantošanu būvniecībā un arhitektūrā, attīstījās metāla tirdzniecība, kas mūsdienās ir kļuvusi par stabilu un neatņemamu tautsaimniecības nozari kopējā ekonomikā.